אנו מפיקים מהבובה תענוג ופחד. היא יכולה להיות משחק ילדות תמים, או להפוך לאמצעי של מאגיה ופולחן, אשר מסוגלת לתקשר עם רוחות ואלים. בובה יכולה להיות מצמררת, חשאית, דוממת ובאותה עת גם מלאת רוח חיים, תנועה וקול. הבובה מתגלה בספר זה כיצור רעב, מפתה ומשחית, שד וליצן. חשיפת חייה הנסתרים נוגע ברגשות העדינים ביותר ומעורר שאלות ותהיות על קיומנו, בני האנוש, באמצעות בבואתן של הבובות, ומעמידה במבחן את מה שאנו באמת יודעים על המציאות בה אנו חיים.
"ספר חשוב זה נכנס אל שטחי ההפקר בהם חי תיאטרון הבובות, תמיד בשוליים, תמיד בקצה. הוא קורע ממנו את אשליית התמימות וחושף משהו מהסוד, המאגיה והכישוף, היופי והפיוט. הספר מסכם את מסעותיו של קנת גרוס בעולם, דרך מפגשים מרתקים עם בובנאים, קהלים, קהילות ותרבויות, ונותן לנו להשתהות רגע לפני חלון התיאטרון, להיכנס אל מאחורי קלעיו ולחשוף אותנו, בני האנוש, ביחסנו הסודיים, המורכבים והמרתקים עם בובות ועם חפצים דוממים, ומשתהה ברגעי מסתורין אלו שבין אדם לבובה."
(יעל ניצן ארליך מורג, בית 9)