מניפה
מְנִיפַת הַסֻּכָּר
התִפְּזַּ רְָה
גַּרְגְּרִים נִצְנְצוּ
בְּרוּחַ הַשֶּׁמֶשׁ
וְנָפְלוּ נְמַסִּים
עַל לְשׁוֹנִי הַשְּׁחֹרָה
כמעט כל דיבר בשירי ספרו השני של אליעז סגל כמו מוכרח להתחיל בדיווח פשוט, המתיישר מול המציאות בתחביר תיאורי. לעולם אנו קוראים על דבר שקרה או שקורה, המתואר בנחרצות שכמו מובנת מאליה. נראה שבכך טמון סוד האמינות הייחודית שבשירה זו. אך סגל איננו עוסק בתיאור ריאליסטי; עניינו הוא במופלא ולעתים מזדמנות במדומיין דווקא. הוא נעזר בדיווח המדעי לכאורה כדי לשרטט את המחקר הקיומי שלו, הרווי התפעלות חריפה.
(אמיר מנשהוף)
ל"ג בעומר
לידה 1
לידה 2
משולש
אני ואתה
חיפשתי
היה היה
אבא של דבורים
Causa sui
שלכת
מניפה
מסומם
אקווריום
[בַּיּוֹם הַשְּבִיעִי]
נערת גומי
[הַבְּדִידוּת]
פנינים
[אֲנִי אוֹהֵב]
עקב
[אַתֶּם אוֹמְרִים]
חלום ביצה
דנ"א
במרפסת
[בֵּין מִלִּים וּמִסְפָּרִים]
איפור ללא פנים
צווארך
ממטרים
גב אל גב
[כְּשֶׁהָיִיתִי כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ]
השכמה
[יוֹם אֶחָד הִיא מֵתָה[
פעם
שפתי הראשונה
קמטים
דייגים
פני הזמן
תקליטור
[מִרְבְּצֵי הַמִּלִּים נִקְווּ]
עתיד
[חֲלָקַי שֶׁנִּתְּקוּ]
גוף
תנועות
[כְּשֶׁאָמוּת]
[יֵשׁ בִּי סוּס פְּרָאִי]
להיות
esse est percipi
[הַשִּׁירִים שֶׁלִּי]
רחוב בתל אביב
רגישות
חוש
משורר אחר
[שִׁיר]
הולפרנס
נסחני
הדבר הבא