בועז כהן שימש כיועץ חינוכי בבית הספר התיכון ברנקו וייס אתגרי בבית שמש, וספרו תלמידים מחפשים משמעות פורש את עשייתו החינוכית־טיפולית, הנשענת על שיטת הטיפול הנרטיבי. שיטה זו, המבוססת על המטפורה של סיפור, סוברת כי האדם נותן משמעות לחייו באמצעות סיפורים שהוא מספר על עצמו ועל אחרים. סיפורים אלו אינם רק מתארים את מציאות חייו אלא גם מכתיבים ומעצבים אותה. הטיפול הנרטיבי מחפש דרך לבנות סיפור חלופי, תוך הדגשה של סיפורי התמודדות, בחירה ושליטה עצמית, במקום סיפורי כישלון ופתולוגיה.
מטרת הספר היא להציג את תרומתה האפשרית של הגישה הנרטיבית לעבודתו של איש החינוך במרחב בית הספר. תכליתו היא לשמש כגשר בין רעיונות ופרקטיקות נרטיביות מעולם הטיפול ובין המערכת החינוכית היום־יומית. מגמתו היא להציע שפה נוספת, שתשתלב בשפה הייחודית וברעיונות החינוכיים של כל בית ספר ובית ספר.
כהן נתקל בעבודתו במקרים המשקפים את המציאות החברתית והכלכלית המורכבת הנוכחת בעיר פיתוח, ומתמודד עמם בדרכים לא קונבנציונליות. הספר מבוסס על תיאורי מקרה רבים: כיצד מסייעים למיכאל, בן להורים גרושים שכמעט אינו מגיע לבית הספר? מה עושים עם הייאוש של חן, שעומדת לסיים תיכון ומפסיקה לפתע את לימודיה? כיצד מתמודדים עם לירן ואסף המתעמתים לפרקים עם מוריהם? מה עושים עם שיטוטיה של מורן בלילות? כיצד עוזרים לתומר בהתלבטות בין השקעה בלימודים לסיוע בפרנסת הבית? מה עושים עם ה”לא מלשינים”? כיצד מתמודדים עם חוסר האמון של רועי באנשים? אלה חלק מהמקרים בהם עוסק הספר, המיועד למורים, מנהלים, יועצים חינוכיים, מטפלים, תלמידים, הורים וכל מי שחינוך ילדים קרוב ללבו.
(ד”ר שחף הגפני)