דר' מאיה ערד יסעור היא מחזאית ודרמטורגית, אחת מהקולות המרכזיים בדרמה הישראלית העכשווית. מחזותיה זכו להכרה בינלאומית ותורגמו ל-13 שפות, והם מפגישים בין ההיסטורי, הפוליטי והאישי בתוך התמודדות עם הנרטיב המקובל. באמצעות ריבוי קולות, זוויות ראיה משתנות ומשחק בממדי חלל, זמן ועלילות היא בונה שכבות נרטיב מורכבות המזמינות קוראות וצופים להרכיב בעצמםן את התמונה השלמה.
"המחזאית הישראלית מעולם לא בחרה בדרך הקלה. היא כותבת על השואה, על טרור, מלחמה, מאסר ופליטות. היא מוצאת דרך אמנותית והומוריסטית במפתיע להתמודד עם נושאיה, במבנים דרמטיים רבי משמעות." (Die Deutsche Bühne)
הכרך הראשון מציג ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: תלויים, אלוהים מחכה בתחנה, עשר דקות מהבית ואמסטרדם.
תלויים זכה במקום הראשון בתחרות המכון הבינלאומי לתיאטרון. אלוהים מחכה בתחנה זכה בפרס הבימה ע"ש אלה דן, ואמסטרדם זכה בפרס התיאטרטרפן שטוקמרקט היוקרתי בברלין.
על תלויים:
"סיפור עוצמתי ורגיש עם חוש מרשים לדיוק ודרמטורגיה"... (חבר השופטים, המכון הבינלאומי לתיאטרון)
על אלוהים מחכה בתחנה:
"פסיפס מרתק ומרגש של סיפורים אנושיים קטנים, המתחברים לסיפור אחד גדול וכואב"... (ידיעות אחרונות)
על עשר דקות מהבית:
"הצגה המחזירה אותנו לרגע לכל סימני השאלה של אותה תקופה הרת גורל ולצורך להתמודד עם הטראומה הזאת שנותרה כפצע פתוח"... (ידיעות אחרונות(
על אמסטרדם:
בפרטיטורה המורכבת להפליא של יסעור טוב ורע, אמת ושקר הם כמו אחד מאותם גרמי מדרגות של מ"ק אֶשֶר: לא יותר מאשליות. (Nachtkritik)
הכרך השני מציג ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: רעד קל בכנף – וריאציות על סירוב, המבקשים לצאת, טריאז' ואיך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים.
ההצגה רעד קל בכנף – וריאציות על סירוב בבימוי ספיר הלר הייתה מועמדת להיידלברג שטוקמרקט. איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים היה מועמד לפרס קיפוד הזהב אבל המחזאית הסירה את מועמדותה כנקיטת עמדה אל מול הפקרת החטופים והקטל בעזה.
על רעד קל בכנף:
מהו דמיון? מהי אמת? מהי עובדה? מהי בדיה? דו-משמעות זו מרתקת להפליא" (Deutschlandfunk)
על המבקשים לצאת:
"משחק מסעיר, קצבי, דחוס ונהדר של קומבינציות" Memminger Zeitung) )
על טריאז':
"אכזרי להפליא, מפתיע ובלתי צפוי לחלוטין" (Nachtkritik)
על איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים:
"כשיצירה מצליחה להתייצב מולנו בזמן אמת בעוד שהנפש עדיין חבולה והעצבים חשופים ורוטטים האפקט הוא רב עוצמה" (נירית אנדרמן)