הכרך הראשון מציג ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: תלויים, אלוהים מחכה בתחנה, עשר דקות מהבית ואמסטרדם.
תלויים זכה במקום הראשון בתחרות המכון הבינלאומי לתיאטרון. אלוהים מחכה בתחנה זכה בפרס הבימה ע"ש אלה דן, ואמסטרדם זכה בפרס התיאטרטרפן שטוקמרקט היוקרתי בברלין.
על תלויים:
"סיפור עוצמתי ורגיש עם חוש מרשים לדיוק ודרמטורגיה"... (חבר השופטים, המכון הבינלאומי לתיאטרון)
על אלוהים מחכה בתחנה:
"פסיפס מרתק ומרגש של סיפורים אנושיים קטנים, המתחברים לסיפור אחד גדול וכואב"... (ידיעות אחרונות)
על עשר דקות מהבית:
"הצגה המחזירה אותנו לרגע לכל סימני השאלה של אותה תקופה הרת גורל ולצורך להתמודד עם הטראומה הזאת שנותרה כפצע פתוח"... (ידיעות אחרונות(
על אמסטרדם:
בפרטיטורה המורכבת להפליא של יסעור טוב ורע, אמת ושקר הם כמו אחד מאותם גרמי מדרגות של מ"ק אֶשֶר: לא יותר מאשליות. (Nachtkritik)
דר' מאיה ערד יסעור היא מחזאית ודרמטורגית, אחת מהקולות המרכזיים בדרמה הישראלית העכשווית. מחזותיה זכו להכרה בינלאומית ותורגמו ל-13 שפות, והם מפגישים בין ההיסטורי, הפוליטי והאישי בתוך התמודדות עם הנרטיב המקובל. באמצעות ריבוי קולות, זוויות ראיה משתנות ומשחק בממדי חלל, זמן ועלילות היא בונה שכבות נרטיב מורכבות המזמינות קוראות וצופים להרכיב בעצמםן את התמונה השלמה.
"המחזאית הישראלית מעולם לא בחרה בדרך הקלה. היא כותבת על השואה, על טרור, מלחמה, מאסר ופליטות. היא מוצאת דרך אמנותית והומוריסטית במפתיע להתמודד עם נושאיה, במבנים דרמטיים רבי משמעות." (Die Deutsche Bühne)
הכרך השני "מחזות II" (הזמין לרכישה בנפרד) מציג גם הוא ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: רעד קל בכנף – וריאציות על סירוב, המבקשים לצאת, טריאז' ואיך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים.