המהדורה השלישית של ITERS היא גרסה משופרת ומעודכנת של המדד המקורי להערכת סביבתו של הפעוט, המציעה חידושים הן מבחינת התוכן והן מבחינת הוראות השימוש בכלי, ובה בעת מקפידה על המשכיות בשני המאפיינים העיקריים של ITERS – הגדרת האיכות הגלובלית והשימוש בתצפית כמקור המידע העיקרי, שעליו מתבססת הערכת האיכות במסגרת החינוכית. אנו ממשיכים לשמר תפיסה רחבה של התפתחות וחינוך בגיל הרך, הכוללת תחומים גופניים, רגשיים-חברתיים וקוגניטיביים, וכן נושאים הקשורים לתברואה (בריאות) ולבטיחות הילדים. אנו מביאים בחשבון את הסביבה הפיזית, את מערכות היחסים של הילדים זה עם זה ועם מבוגרים משמעותיים בסביבה, וכן אינטראקציות לימודיות הדדיות. הוראה מתקיימת במהלך היום, כאשר צוות הגן יוצר קשר עם הילדים בזמן משחק ושגרת הטיפול.