לאור העלייה הגוברת באלימות במגזר הערבי בכלל ובקרב ילדים ובני נוער בבתי ספר במערכת החינוך הערבית בפרט, נראה שקיים צורך אמיתי בשינוי הגישה הקיימת לטיפול בתופעה. הספר שלפניכם מציע תוכנית התערבות, אשר תיגש לבעיה מכיוון אחר ותקדם התמקדות ב"עצמי הטוב", בבנייה ובפעולה בהתאם לחזון אישי של הילדים. את החזון הזה יעצבו הילדים עצמם בתמיכת ההורים, המורים ובית הספר.
מבוא
שער ראשון — סקירת ספרות — החברה הערבית והשינויים המתרחשים בה
פרק ראשון — בין קולקטיביזם לאינדיבידואליזם
פרק שני — שינויים במשפחה
פרק שלישי — שינויים במעמד האישה
פרק רביעי — שינויים במטרות סוציאליזציה של הורים
פרק חמישי — שינויים ביחסי הורה-ילד ופער דורות במשפחה הערבית
שער שני — מערכת החינוך הערבית
פרק ראשון — הבדלי משאבים בין מערכת החינוך הערבית והיהודית
פרק שני — תוכנית הלימודים — זהות לאומית?
פרק שלישי — המורים בבתי הספר הערביים
פרק רביעי — הישגים בחינוך הערבי לעומת היהודי
פרק חמישי — נשירה בחינוך הערבי לעומת היהודי
פרק שישי — חינוך בלתי
שער שלישי — אלימות
פרק ראשון — מבט כללי על אלימות
פרק שני — תופעת האלימות בחברה הערבית
פרק שלישי — אלימות בקרב ילדים ומתבגרים
פרק רביעי — אלימות בקרב ילדים ומתבגרים בחברה
פרק חמישי — גורמים המשפיעים על רמת האלימות של ילדים ובני נוער
פרק שישי — מאפיינים דמוגרפיים הקשורים לאלימות של ילדים ובני נוער
פרק שביעי — חשיפה לאלימות
פרק שמיני — השפעות המשפחה על אלימות ילדיה
פרק תשיעי — ערכים ואלימות
פרק עשירי — בני גיל ואלימות
פרק אחד־עשר — גורמים אישיים הקשורים לאלימות ילדים ובני נוער
פרק שנים־עשר — אקלים בית הספר ואלימות
פרק שלושה־עשר — מערכות יחסים בבית הספר ואלימות
פרק ארבעה־עשר — שיתוף פעולה הורים — בית ספר ומעורבות הורים בחינוך
פרק חמישה־עשר — תפקיד מנהל בית הספר במעורבות הורים ובאקלים בית הספר
שער רביעי — מקומו של בית הספר כמחולל שינוי חברתי — מעורבותו של המנהל
פרק ראשון — איך תורמות בניית חזון וחשיבה עתידית לתלמידים בטווח הקצר והארוך?
פרק שני — אוריינטציית עתיד — מתבגרים ערבים
פרק שלישי — תוכנית התערבות ליצירת חזון בקרב מתבגרים
מילים לסיכום